update over het donatiegeld - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Rachelle Spijker - WaarBenJij.nu update over het donatiegeld - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Rachelle Spijker - WaarBenJij.nu

update over het donatiegeld

Door: Rachelle

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

22 Maart 2014 | Oeganda, Jinja

Geen uitgebreid verslag deze keer, alleen even een update over waar ik de afgelopen weken het donatiegeld voor gebruikt heb! Ik zal beginnen met de dingen voor babieshome. Aangezien we elke week met de kids gaan zwemmen heb ik van jullie geld wat zwembanden en waterspeelgoed gekocht, wat een groot succes bleek! Daarnaast heb ik samen met een andere nederlandse vrijwilligster (sanne) een tafel met stoelen laten maken voor de bulungi kinderen om aan te eten. Deze hebben we gister en eergister zelf geschilderd en versierd met een hand- of voetafdruk van elk kind. Ben erg trots op het resultaat en nou hoeven ze niet langer op de grond te eten! En afgelopen dinsdag heb ik een zeer leuk tripje mogen maken, omdat ik samen met weer een andere vrijwilligster (marije) heb besloten om fatsoenlijk materiaal voor de fysiotherapeut aan te schaffen. Hiervoor mochten we mee naar een rehabilitatiecentrum in kampala, waar we alles konden bestellen bij hun werkplaats. Er waren ook twee van de kindjes mee omdat die dingen op maat gemaakt moeten hebben en daar waren dus hun afmetingen voor nodig. Wat een feest was deze dag ook voor hen! Zij zien nooit iets anders dan het terrein bij babieshome (en sinds kort dan dus het zwembad) dus ze keken hun ogen uit! Ik zelf vond het ook enorm interessant om die werkplaats te bekijken! Echt een topdag! En aankomende week kunnen we alles op gaan halen. Voor nu heb ik dus nog alleen foto's van afgelopen dinsdag, maar foto's van de materialen die we gekocht hebben volgen later!

Daarnaast is de wc bij Sam af! Wat ben ik daar trots op!! Mede dankzij jullie geld is het schooltje nu een grote stap dichter bij het krijgen van de vergunning die ze zo hard nodig hebben! Daarnaast heb ik ook kleine praktische dingen gekocht voor dat project. Zo hadden ze bijvoorbeeld niet genoeg borden en bekers voor alle kinderen dus moesten sommige kinderen wachten tot iemand klaar was zodat ze vervolgens met dat vieze bord ook eten konden halen. Maar nu hoeft dat niet meer want ik heb het tekort aangevuld! Ook koop ik regelmatig dingen als suiker, bonen en meel voor ze. In nederland had ik ook al wat spullen aangeschaft die volop gebruik met de kinderen bij sam, bijvoorbeeld kleurboeken, kleurpotloden, bellenblaas, balonnen en spelletjes.

Ik heb nog een beetje geld over en heb nog wat ideeën over wat ik daarmee ga doen, maar dat laat ik weer weten als het concreet is!

op de bijgevoegde foto's heb ik bewijs voor jullie dat het geld allemaal goednterecht komt, zoals beloofd! Ik vind het echt fantastisch dat ik deze dingen kan realiseren met dank aan jullie! Het maakt echt een groot verschil voor de kinderen hier!!!

  • 22 Maart 2014 - 11:26

    Alyanne :

    Lieve Rachelle!!

    Wat een super leuke, creatieve en goede ideeën waar het geld heen gaat zo! Echt wat een leuk idee ook om te tafel met hand en voet afdrukken te doe !
    Ze zullen je daar straks gaan missen!

    Dikke knuffel, xx

  • 22 Maart 2014 - 11:52

    Heleen:

    Hey meis, wat n fantastische fotos, ik zit met n grote glimlach op mijn gezicht te kijken. Met zo, n mooie tafel gaan ze je zeker niet vergeten... xxx zie je morgen

  • 22 Maart 2014 - 13:02

    Marijke En Gerard:

    Hoi Rachelle,
    Wij vinden het ook heel leuk om te lezen en te zien hoe jullie en de kinderen daar genieten van alle nieuwe spullen en hoe ze daar een eigen "stempel" op kunnen drukken!
    Wat een dankbaar werk, het ga jullie goed.



  • 22 Maart 2014 - 13:33

    Nick:

    Heey schat,

    Je bent echt een klusser aan het worden!! Lekker schilderen en viezeriken met de verf ;)
    De foto's dat je in de auto zit met die 2 kids vind ik echt helemaal TOP.
    Je hebt je vereeuwigd bij de Bulungi kids!
    Ik vind die werkplaats ook wel erg cool om te zien. Hoe dat ze daar de hulpmiddelen voor de kids maken, indrukwekkend.

    Dikke kus Nick

  • 22 Maart 2014 - 15:18

    Ivo:

    Je ziet gewoon hoe jullie maar ook dubbel en dwars die kinderen genieten van alles!
    Top bezig jullie!

  • 22 Maart 2014 - 19:29

    Ellen:

    hoi Rachelle,

    Wat geweldig wat je daar allemaal doet. Je hebt het geld goed besteed:)
    En wat super dat je het zo naar je zin hebt. De tijd vliegt voorbij he?
    En wat fijn dat je de kinderen daar zo blij maakt. Wij vinden het super wat je allemaal doet. Fijn weekend.

    Liefs Hans en Ellen
    Sharon en Dennis

  • 22 Maart 2014 - 19:46

    Nienke:

    Hoi Rachelle,

    wat gaaf dat je de kinderen zo kan laten stralen! En wat een mooie projecten! Superleuk gemaakt die tafel! :D Heel veel plezier nog!

    Liefs!

  • 22 Maart 2014 - 23:29

    Ingrid En Martien:

    Top rachel! Wat fijn dat wij zo op afstand hebben kunnen helpen. Geniet nog lekker, het is zo weer voorbij. En voor nu ben je hard nodig. Heerlijk om te zien.

  • 23 Maart 2014 - 17:03

    Suus:

    Prachtig weer Rachelle!
    Heel vrolijk die tafel en stoelen, daar zullen de kids zelf ook super trots op zijn!
    En die werkplaats is zeker indrukwekkend.

    Ik ben ook weer helemaal blij :D

    Xx
    Suus

  • 24 Maart 2014 - 12:08

    Maarten:

    Hey Shelly!

    Wat ben jij goed bezig zeg, helemaal top!
    Ongelofelijk dat onze standaard dagelijkse voorwerpen, zo'n verschil maken.
    En tof dat jij hen direct kunt sponseren/helpen!
    Ik heb nog geen een foto gezien waar je niet op straalt, dus ga er vanuit dat je hier met volle teugen van geniet! Nu al een levenservaring om nooit meer te vergeten!
    Geniet en werk ze nog even daar!

    Dikke Knuffel Charly & Maarten


  • 24 Maart 2014 - 17:08

    Ankie Vredenborg:

    Lieve Rachelle,

    Wat een leuke, mooie en waardevolle spullen heb je tot nu toe kunnen komen van het donatiegeld. Helemaal top!!
    Aan alles is te lezen en te merken dat je het geweldig hebt daar in Oeganda en iedere foto is de moeite waard. Veel sterkte, succes en plezier.

    Knuffels voor alle kinderen en medewerkers en natuurlijk voor jou ;-)

    Ankie en aanhang xxxxxx

  • 25 Maart 2014 - 22:12

    Kim:

    Lieve Rachelle!

    Wat ziet de tafel er mooi en vrolijk aan! Zeker een goed idee om daarin te investeren! Leuk te zien wat je met het geld gedaan hebt en dat de kinderen daar zo vrolijk op reageren!

    Heel leuk om de foto's erbij te zien:)

    Meis geniet van de laatste loodjes want voordat je het weet is het voorbij!

    Tot snel,

    xxx Kim

  • 26 Maart 2014 - 22:19

    Sjan En Henk:

    Hoi Rachelle, Wat doe jij toch veel goeds daar. Het is fijn om te zien dat je het donatiegeld zo goed kunt besteden. Op alle foto's zie je alleen maar blije mensen en kinderen.
    Met wat gewone basis dingen maak je daar zoveel kinderen blij. Geweldig.
    Geniet nog van de laatste weken dat je daar bent.
    We wachten met smart op alle enthousiaste verhalen.
    Veel liefs, Sjan en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rachelle

Actief sinds 27 Dec. 2013
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 7744

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 09 April 2014

Vrijwilligerswerk in Oeganda

Landen bezocht: